Ons nieuwe logo

Tijdens de ochtenddienst van zondag 24 september wordt het nieuwe logo van onze wijkgemeente gepresenteerd. Het logo is ontworpen door Marco Tuit en verder uitgewerkt door Sylvia Verhoeven. In een persoonlijk woord schrijft Sylvia:

‘Beste mensen, Een aantal weken geleden is mij door Arjo van der Steen gevraagd om eens te kijken of er mogelijk een nieuw logo voor de prinses Julianakerk te ontwerpen was. Hij zei dat er een schets was gemaakt door Marco Tuit en of ik daar iets mee kon doen, nu graag natuurlijk! Ik ben er mee aan het werk gegaan en na veel heen en weer berichtjes via Arjo en mijzelf was het logo zover dat het in de kerkenraad gezien mocht worden. In de afgelopen kerkenraad vergadering is er over gestemd en het nieuwe logo is goedgekeurd! Het is een mooi strak modern logo met zeker een Christelijk gezicht. Belangrijk is het “Ichthus” teken, een van de oudste Christelijke symbolen. Het teken staat symbool voor Jezus Christus en voor bemoediging, tevens als teken van vis is het ook een heel herkenbaar Schevenings teken. Immers, de vis en Scheveningen zijn onontkoombaar met elkaar verbonden. Verder is gekozen voor de kleur “azuurblauw”, dit is de kleur die in het wapen van Scheveningen zit. De letters PJK staan door het “Ichthus” teken heen als verbond dat onze kerk een Christelijke kerk is. Ik ben heel blij om U dit logo te mogen presenteren.

Sylvia Verhoeven Ouderling PJK