« Alle evenementen

Kerkdienst – Oranjedienst ‘Den vaderland getrouwe’

5 mei; 10:00 - 11:00

Oranjedienst op Bevrijdingsdag in de Prinses Julianakerk ‘Den vaderland getrouwe’

Trouw aan de mensen om je heen. Daarover gaat het in de Oranjedienst op Bevrijdingsdag 5 januari in de Prinses Julianakerk op Scheveningen. Ieder jaar is daar een Oranjedienst, maar het is mooi dat die nu op Bevrijdingsdag valt. Het thema is ‘Den vaderland getrouwe’: een regel uit het volkslied. Er wordt stil gestaan bij wat dat lied voor deze tijd betekent en waarom het goed is om juist in de kerk bij dit lied stil te staan. Het zal blijken dat het niet gaat om blinde liefde voor het eigen volk, waarvoor je zelfs je eigen leven opoffert.

Het gaat om het verlangen dat iedereen tot zijn recht komt. Er worden in de dienst een aantal vaderlandse liederen gezongen.

Muzikale medewerking verlenen Frans van Riessen (orgel), Gerrit Hoek (Cornet) en Greet van den Berg (dwarsfluit).

De voorganger is ds. Bernard van Vreeswijk.

Datum:
5 mei