« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Startdag 2023

16 september 2023; 14:00 - 19:00

We gaan weer beginnen, de zomervakantie is voorbij en een nieuw seizoen ligt voor ons. Een seizoen waarin we elkaar weer mogen ontmoeten op allerlei plekken in de gemeente en het gemeentewerk weer op volle toeren gaat draaien. Een seizoen waarin we met elkaar mogen bidden, Bijbellezen, in gesprek mogen gaan op de kringen, in het pastoraat en nog veel meer. We starten een nieuw seizoen op zaterdag 16 september in Ons Centrum en op zondag 17 september in de Julianakerk.

Aanmelden startdag 2023

Met een nieuw seizoen volgt ook weer een nieuw HGJB-startthema. Het thema ‘Hou vol!’ zet ons stil bij de vraag hoe wij elkaar kunnen stimuleren om vol te houden. Want we leren in de gemeente hoe we als christen kunnen leven, maar vergeten vaak ‘hou vol’ erbij te zeggen. Ga door met geloven, juist ook als het moeilijk is. Vorig seizoen hebben we met elkaar stil gestaan bij het thema ‘Enthousiasme gezocht’. Nu we dat enthousiasme hebben gevonden, is het juist nodig om ook te volharden in het bidden, danken, Bijbellezen en elkaar ontmoeten, ook in het komende seizoen. Als we dat niet doen zal het des te moeilijker zijn om te volharden als het tegenzit of als we aangevochten worden in het geloof. We moeten met elkaar blijven leren dat God de almachtige is, dat Hij te vertrouwen is en dat het volhardende geloof beloond zal worden.

Op zaterdag 16 september bent u en ben jij van harte welkom, vanaf 14.00 uur in Ons Centrum. Wat gaan we doen? Er worden ’s middags diverse activiteiten georganiseerd met als rode draad: … Dat gaan we zien na koffie/thee met iets lekkers. Er zijn verschillende workshops en na afloop eten we samen!

Zondag 17 september is er om 10.00 uur een dienst die in het teken staat van ‘Hou vol!’. Na de dienst van harte welkom voor koffie, thee, limonade en ontmoeting.

Programma 16 september:
14.00 uur        Inloop met koffie/thee etc.
15.00 uur        Start workshops
16.30 uur        Einde workshops (met uitloop naar 17.00 uur)
17.30 uur        Gezellig samen eten

Programma 17 september:
10.00 uur        Kerkdienst in de Prinses Julianakerk en koffiedrinken

Overzicht workshops
Voor de workshops hebben we weer diverse gemeenteleden gevraagd, en we zijn benieuwd wat zij ons deze middag willen vertellen, leren, laten zien!

Workshop Zingen met Danny Spaans

• In deze workshop zal Danny ons een meerstemmig lied aanleren, dat we ook in de kerkdienst op zondag ten gehore zullen brengen.

Workshop Mozaïek maken

• Samen aan de slag om te bouwen aan een mooie mozaïek, een kruis, dat we ook ergens in de kerk of Ons Centrum een plek zullen geven

Workshop fotopuzzeltocht met Arie van der Harst

• Aan de hand van foto’s een mooie fietstocht maken langs diverse bekende en wellicht minder bekende plekken

Workshop fotografie

• We hebben Dick Teske, persfotograaf bereid gevonden om een groep enthousiaste ( hobby ) fotograven wat van zijn werken te laten zien, tips te geven qua instellingen en om daarna de natuur of Scheveningen in te gaan om zelf foto’s te maken!

Workshop bloemschikken met Sjors van Bloemenwaas

• Creatief aan de slag met bloemen: Sjors laat ons iets moois zien en we dit gaan we maken!

Workshop diapresentatie historisch Scheveningen met Evert de Niet

• Evert de Niet deelt zijn kennis en ervaring van diverse mooie plekken in Scheveningen en Duindorp met ons, aan de hand van mooie oude beelden.

Workshop reuzenbellenblaas maken met Eline Littel (met name voor kids)

• Wel eens iemand zulke grote bellen zien blazen? Dat kun je binnenkort zelf! Samen met de familie Littel aan de slag om zo’n bellenblaas te maken en ook uit te proberen!

Samen eten

Voor de maaltijd willen we graag gemeenteleden aan het werk zetten! Iedereen die dat wil (let op: het hoeft dus niet!), mag een gerecht meenemen. Deze gerechten verzamelen we en met elkaar proeven we van wat iedereen gemaakt heeft! Er is genoeg voor iedereen, dus heeft u of heb jij geen gelegenheid om iets te maken: schuif gerust aan!

Datum:
16 september 2023