« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Thema avond

1 oktober 2023; 19:00 - 21:00

Deze keer naar aanleiding van de dienst van die dag. Het gaat in die dienst over de schepping (Genesis 1). Er liggen rond dit thema
veel vragen. Bijvoorbeeld, hoe verhoudt zich dit gedeelte tot alles wat de wetenschap ons vertelt.

Hoe verhouden zich de evolutietheorie en dit gedeelte zich tot elkaar? Een preek leent zich niet zo goed voor deze vragen. Daarom willen we daar ’s avonds verder over nadenken. Uitgangspunt is het artikel van prof. dr. G. van den Brink ‘Als orgels en stofzuigers’. Het is online te vinden: https://research.vu.nl/ws/portalfiles/portal/2840600/Evolutie+en+de+uitleg+van+de+Bijbel.pdf.
Het is niet nodig om dit artikel van tevoren te lezen, maar het helpt natuurlijk wel bij een goede voorbereiding.

Datum:
1 oktober 2023