Na de zomerperiode gaat het nieuwe seizoen in de gemeente hopelijk weer van start. Veel gemeenten houden ‘normaliter’ een startweek(end) of startdag waarbij iedereen elkaar weer kan ontmoeten en waarna het jeugd –en gemeentewerk weer op volle toeren gaat draaien.

Ook wij gaan dat doen, en wel met als thema: Enthousiasme gezocht! Wat hebben we er zin in! Na de zomer weer een gewoon kerkelijk seizoen ‘draaien’ – zonder corona! Het is op dit moment nog niet zeker dat het kan, maar we hopen erop en zien ernaar uit, zeker ook met het oog op onze kinderen en jongeren. Eindelijk elkaar weer in de ogen kunnen kijken en ook fysiek de verbinding zoeken, in de kerkdienst, op club en catechisatie, in het pastoraat, op de kringen. Het hoeft ons niet te verbazen als zal blijken dat corona ons enthousiasme bij kerk en geloof heeft bekoeld. Het uithoudingsvermogen is bij veel mensen in ieder geval danig op de proef gesteld. In afhankelijkheid van God en Zijn Heilige Geest moeten we elkaar oproepen om er – als het kan – weer volop voor te gaan.

We hebben nieuw enthousiasme nodig!

En met dat enthousiasme starten we op zaterdag 24 september. Op deze dag bent u en ben jij van harte welkom, vanaf 14.30 uur in Ons Centrum. Wat gaan we doen? Er worden ’s middags diverse activiteiten georganiseerd met als rode draad: waar zijn een aantal gemeenteleden enthousiast over? Dat gaan we zien na koffie/thee met iets lekkers. Er zijn verschillende workshops en na afloop eten we samen!

Zondag 25 september is er om 10.00 uur een dienst die in het teken staat van Enthousiasme gezocht. Na de dienst is er gelegenheid om na te praten.

Programma 24 september:
14.30 uur        Inloop met koffie/thee etc.
15.30 uur        Start workshops
17.00 uur        Einde workshops (met uitloop naar 17.30 uur)
18.00 uur        Gezellig samen eten

Programma 25 september:
10.00 uur        Kerkdienst in de Prinses Julianakerk en koffiedrinken met eigengemaakte slof!

Overzicht workshops
Voor de workshops hebben we gemeenteleden gevraagd, die ergens enthousiast over zijn.

Workshop Haring snijden
In deze workshop gaan we, onder leiding van Wim van der Harst oefenen in het snijden van haring. Altijd al zelf zo’n visje willen schoonmaken? Kom dat nu leren in deze workshop!

Workshop Creatief bezig zijn met hout
Van hout kun je heel veel maken. In deze workshop ga je creatief aan de gang om van hout iets moois te maken. Degene die deze workshop gaat leiden, is nog een verrassing….

Workshop Fietsen
Heeft u Jeroen Kruidhof wel eens enthousiast horen vertellen over zijn hobby fietsen? Dat kan in deze workshop: hij heeft voor ons een mooie fietstocht van zo’n anderhalf uur uitgezet. Benieuwd waarheen? Ontdek dat in deze workshop!

Workshop toneel Oud Scheveningen
Leen Toet en Henk Ammeraal zijn enthousiaste toneelspelers. Voor deze gelegenheid hebben zij allebei iets ingestudeerd, om ons te vermaken en iets te vertellen over Oud Scheveningen.

Workshop armbandjes maken
Samen met Anne van Vreeswijk kun jij een mooi kralenarmbandje of enkelbandje maken! Ontdek nieuwe kralen en combineer dit met een leuk hangertje. Aanbevolen voor oudere kids of tieners!

Workshop haken / breien
Marry Spaans is enthousiast over haken en breiden, samen met een aantal andere dames. Haak of brei deze middag met haar mee en ontdek een andere steek of nieuw patroontje!

Workshop Slof bakken
Onder leiding van Sander Littel kunt u en jij aan de slag om een echte slof te maken. Deze slof gaat mee naar huis, waar u deze kunt afbakken en zondag willen we deze natuurlijk  samen proeven bij het koffiedrinken uit de kerk.

Workshop springkussen en koekjes bakken
Speciaal voor de kinderen is er een springkussen, waarop natuurlijk volop gesprongen kan worden. En de kids kunnen in kleine groepjes koekjes bakken, die we ook zondag na de kerkdienst samen opeten.

Samen eten: over welk gerecht bent u/ben jij enthousiast?
Voor de maaltijd willen we graag gemeenteleden aan het werk zetten! Iedereen die dat wil (let op: het hoeft dus niet!), mag een gerecht meenemen waar hij of zij enthousiast over is. Deze gerechten verzamelen we en met elkaar proeven we van wat iedereen gemaakt heeft! Er is genoeg voor iedereen, dus heeft u of heb jij geen gelegenheid om iets te maken: schuif gerust aan!

Startdag 2022 – 24 september 2022 – Ons Centrum – aanvang 14:30 uur